divendres, 31 de maig del 2019

Entrada 11: Sé el que estàs pensant

Primera entrada (Abans de la lectura): Per què has triat aquest llibre? 
He triat aquest llibre perquè d'entrada m'ha intrigat molt la portada i el títol del llibre, ja que sempre m'ha agradat jugar els escacs i els llibres de misteri com aquest. També me l'havia recomanat la meva mare, que em va dir que estava bastant bé, per tant he pensar que seria un bon llibre per poder llegir. A més, ja el tenia descarregat a l'ebook i vaig pensar que seria una bona lectura pel tercer trimestre de català. És el primer llibre que em llegiré d'aquesta autora i he pensar que potser així, descobriria un altre autor del gènere de misteri, gènere que m'agraden la majoria dels llibres. Per tant, espero que m'agradi!
Resultat d'imatges de l'assassí dels escacs

Segona entrada (Durant la lectura):
 Quin paràgraf t'ha agradat?

1. "Ramona: T'agafarem, Vora. No ho dubtis ni un moment i t'asseguro que pagaràs per cadascuna d'aquestes víctimes. Si aconsegueixes escapolir-te en el judici per algun forat legat, et fotré un tret de tal manera que no moriràs sinó que romandràs la resta dels teus dies en una cadira de rodes, perquè tinguis temps de jugar a escacs"

2. "Vora: Por. Això és. Teniu por. Perquè ara que m'he quedat sense partida hauré de pensar alguna altra cosa. M'has arruïnat el joc, cretina. Tu i tots els que treballen amb tu m'heu arruïnat el joc, però ho pagaràs tu, que per això ets la cap. O ja no? 
Mira, anem a fer una cosa. Si vols que juguem com si no haués passat res, carrega't a la policia que va sobreviure. D'aquesta manera podrem seguir la partida... i potser et retorno el teu fill... (pag. 157)

Per què m'agraden? Els dos m'agraden perquè reflecteixen molt bé el tema del llibre i el relaciona amb altres coses que passen i opinions. A més, cada un l'escriu els dos protagonistes del llibre, quan es parlen un a l'altre sense saber qui són... Una és la policia encarregada dels assassinats que estan passant i l'altre, l'autor d'aquests assessinats. 


Tercera entrada (Després de la lectura): Resum del llibre
Ens trobem a Barcelona, en el barri característic de l'Eixample. Un assassí en sèrie, tria les víctimes per la seva professió i les mata, fent servir l'Eixample com a tauler d'escacs i juga una partida, en el qual l'autor d'aquesta va ser campió del món. Juga aquesta partida començant amb la mort d'un cap de la Guàrdia Urbana, assimilat a un alfil... a partir d'aquí, mort rere mort la policia no aconsegueix trobar l'autor ni identificar la partida... Qui serà el rei? Tot i que més endevant la policia descobreix el seu joc, ell aconseguieix burlar tots els controls fins que la partida dona un gir molt inesperat... Qui acabarà amb l'escac i mat?